سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

85/11/16
3:20 ص

       نمیشه از گیلان نوشت و از لاهیجان یادی نکرد. لاهیجان از زیباترین شهرهای گیلان و ایران می‌باشد. موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای، که تپه ماهورهای آن را بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف‌کاری‌های منظم هندسی پوشانده است، همراه با معماری بسیار زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به سیمای شهر بخشیده است. به عبارت دیگر در لاهیجان زیبایی‌های طبیعت و شهرسازی یکدیگر را تکمیل کرده‌اند.

          لاهیجان منطقه‌ای است که از شمال به دریای خزر، از خاور به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از باختر به آستانه اشرفیه محدود می‌شود که در 50 درجه و صفر دقیقه شرقی و در 37 درجه و 11 دقیقه شمالی عرض جغرافیایی قرار دارد. این شهر ساخته‌شده بر سرزمینی هموار و جلگه ای است که حاصل رسوبات به جای مانده از رودهای گیلان می‌باشد. از نظر موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های تاریخی یکی از شهرهای مهم گیلان به شمار می‌رود و مدت‌ها مرکز بخش بیه‌پیش گیلان بوده است.

            وجه تسمیه لاهیجان ریشه در ویژگی اقتصادی آن دارد . به طوریکه کلمه لاهیجان از دو جزء  (( لاه  ))به معنی ابریشم   و(( جان)) ؛ پسوند مکان  تشکیل شده ، که  در مجموع به معنی  شهر ابریشم  است .     آب و هوای آن در بخش جلگه ای معتدل مرطوب و در قسمت کوهستانی سرد است.

           لاهیجان از نظر جذابیت توریستی اهمیت زیادی دارد موزه تاریخی طبیعی شهر استخر قدیمی آن و پارک تفریحی و آرامگاه کاشف السلطنه و مقبره شیخ زاهد در کنار بسیاری از یادمانها ی تاریخی و مساجد قدیمی و بناهای زیبا از جمله جاذبه های جهانگردی لاهیجان بشمار می آیند . با بهره گیرى از پروژه تله کابین تحول بزرگى در توریسم لاهیجان ایجاد مى شود. گفته مى شود بهره بردارى از پروژه تله کابین لاهیجان تا پائیز امسال انجام خواهد شد 

                                                               

    

 

               

                                                                                        


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ